Znajomi, których nie znam.

255714_216657658357726_4498660_n

Hej. Odwiedzam siebie znowu w przypisach.

Dzisiaj widziałam gołębia, tego samego co wczoraj. Przeciął mi drogę w tym samym miejscu, co ostatnio. Poznałam go po dziwnie złożonym skrzydle. Może złamanym.

Codziennie w drodze do pracy krzyżuje się moja prosta z tymi samymi ludźmi.

Poznaję panią w różu pudrowym na ustach i wacie w lewym uchu.

Wysoka rozwiana blondyna dzień w dzień upycha swoje dziecko w autobusie i zajmuje mi miejsce. Taszczy ze sobą od dwóch dni foliówkę z nakrętkami. Pewnie jest akcja tygodnia nakrętek w przedszkolu, bo tam wysiadają.

Stara kobieta pali fajkę koło mnie, wyciska z niej dym do cna, prawie pochłania filtr żarłocznie.

Zastanawiam się, czy ja w jej wieku nadal będę paliła i czy to będzie równie groteskowy lub obrzydliwy widok. Papieros w młodych ustach wygląda ok, zgrabnie wpasowuje się między wargi i białe (jeszcze) zęby.

Dziewczyna z niebieskiej kurtce 4F zawsze wsiada na Prostej z kubkiem termicznym. Wyszukuje wzrokiem swojego chłopaka, który już otwiera usta do pocałunku, a jej ręce już biegną do głasku jego twarzy. Stają obok mnie przytuleni. Licealiści z ekonomika.

I jeszcze ona, zawsze w spódnicy, opatulona wielkim szalem, który okala jej głowę jak wielka opona, czeka na przystanku, jak wracam z pracy. Zdarza się, że w autobusie siada przede mną, wtedy mimowolnie patrzę na jej nienaturalnie długie rzęsy. Są monstrualne, że prawie przez nie oglądam swój kawałek szyby.

Ciekawe, czy ci wszyscy też mnie poznają? Czy zauważają niuanse, że czasem mam miły wystrój twarzy, a czasem zacięty? Że mam zielony płaszcz, któremu urwał się guzik i nie chciało mi się go przyszyć?

Mam taką nieodpartą ochotę powiedzieć im: Cześć!

 

Skomentuj

